Falafel (Nohut Köftesi)




Selamlar. Uzun bir aradan sonra tekrar mutfaktayım. Bu uzun arada mezun oldum ve bir işe girdim:)

Bugün daha önce hiç denemediğim bir şeyi denedim: FALAFEL.
Falafel etsiz bir köfte, nohut köftesi. İşteyken öyle canım çektiki, gelir gelmez yaptım. İşin ilginç yanı bu ilk falafel yiyişim. Yani insan daha önce hiç yemediği bir şeyi canı bu kadar çeker mi yahu :)  Falafel Taksimde bir yer yapıyormuş, onu duymuştum. Bir de Boğaziçi Üniversitesi'nin Güney kampüsü taraflarında ''Tahin'' diye bir mekanın da birkaç farklı falafel menüleri olduğunu biliyorum.Vejetaryenlerin de gözdesidir  bşr bakıma bu köfte. Özellikle sarmısaklı yoğurtla enfes oluyor! Bu arada bu ölçülerle yaklaşık 15 -18 tane köfte çıkıyor. Normalde kızartma asla yapmıyorum.Yani şöyle söyleyeyim, herhangi bir şeyi yağda kızartma işlemini en son yapalı 2 sene olmuştur. Ben hep fırın kullanırım (mesela mücver tarifim). Ama bunu böyle denemek istedim.  Bunları da aşırı bir yağda kızartmadım. Ne kadar çok yağda kızartırsanız o kadar çeker çünkü. Bence bu fırında da yapılabilir fakat onu hiç denemedim. Denersem buraya editleyip yazarım görüşümü :) (Ben köfteler piştikçe 2 kat kağıt havlu serdiğim düz bir tabağa dizdim köfteleri. Böylece fazla yağı emiyor havlu.)

Bu arada nohutun 100gr'ında yaklaşık 8.50gr protein olduğunu hatırlatıp tarife geçiyorum.


Malzemeler

  • 3 su bardağı haşlanmış nohut (konserve de olur, tam 3 bardaktır)
  • 1 avuç maydanoz
  • 1 avuç dereotu
  • 1 tatlı kaşığı sarmısak tozu ya da dövülmüş  3 diş sarmısak
  • 2 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı kimyon
  • 2 tatlı kaşığı acı pul biber
  • Tuz
  • 1 su bardağı galeta unu 

Yapılışı

Nohutlar konserve ise yıkamayı unutmayın. Nohutları robotta çekin. Robottayken üzerine yumurtaları kırın, baharatları, tuzu, maydanozu, dereotunu, sarmısağı/tozunu ekleyin ve hepsini robotta çekin. Önemli nokta bu robotta çekme olayını çok abartmamanız. Yoksa çok sulanır ve humus gibi olur. Arada kontrol edin. Robot işlemi bittikten sonra büyük bir kaseye alın ve galeta unuyla karıştırın. Ben bu katıştırma işlemini elle yoğurarak yaptım. Malzemeler iyice birbirine karıştıktan sonra elinizle yassı köfteler haline getirin. Kızmış yağda iki tarafı da kızarana kadar kızartın / Ben kızartma yağı olarak yarım ölçek zeytinyağı, yarım ölçek çiçek yağı kullandım. 

Köfteler piştikten sonra sarmısaklı yoğurt ile servis etmenizi tavsiye ederim.

Afiyetto !


Yorumlar