Şekersiz İncir Marmelatı



Selamlar!

Kim istemez hem şekersiz olsun, kolay olsun, hem güzel olsun kahvaltılarımızı şenlendirsin. Çok çok kolay bir tarif. Tatlılığından hiiiç şüpheniz olmasın, incir çok tat veriyor! Ayrıca kuru meyvelerden yaptığımız için oldukça uzun süre dayanıyor, bu da bir diğer bir artısı.

Malzemeler

  • 11 adet kuru incir
  • 6 adet hurma
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 2 tatlı kaşığı sıkılmış limon suyu
  • Toplam 1 avuç badem ve ceviz
  • 1,5 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağından birazcık daha az sıcak su

Letiz go görlz.

Yapılışı

İncir ve hurmaları yumuşaması için sıcak suda 10 dakika bekletin. O sırada da mesela, limon kabuğu rendeleyin. 10 dk sonunda hurmaların çekirdeklerini çıkarın, incirlerin saplarını kesin. Önce incirleri robotta iyice çekin. Sonra hurmaları da ekleyin ve beraber iyice çekin. Olması gereken kıvamın fotoğrafını koyuyorum aşağıya.

Bademleri bıçakla ikiye bölmeniz yeterli. Cevizleri de elinizle parçalayın. Çok küçük olmasına gerek yok.
Hurma-incir karışımını küçük bir tencereye alın. Üzerine tüm malzemeleri ekleyin.


7 - 8 dakika kısık ateşte karıştırarak pişirin. İsteğe göre 1 tatlı kaşığı da pekmez eklenebilir. Ben ekledim, Çünkü limon suyunu yazdığımdan daha fazla kaçırdım, ekşiydi o an :))
Pişince soğumaya bırakın, buzdolabında saklayın.




Vicdan azapsız bir Afiyetto ..

Yorumlar

  1. Bademe dokunamıyorum ben huylanıyorum, bademleri uğur'a kestirsem olur mu?

    selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğuş Bey,

      Sizi önce şu taraftan psikoloğa doğru alalım. Badem vs. kesmek için de elinize bıçak iyisi mi hiç vermeyelim.

      Saygılarımla

      Sil
  2. Can I just say OMG! It was so easy and quick to make and delicious ! Keep going, Love trying your recipes! Still cant believe there is no sugar inside cuz it is sweet as hell !! <3 :)

    YanıtlaSil
  3. hi :) Thank you. How sweet you are! I am so happy you like it !!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder