Fıstık Ezmesi






Oooooooo. En sevdiğim ara öğün!
Fıstık ezmesi yapmak ilk fıstık ezmemi eve aldığımda beri aklımdaydı. Zira tadı güzel olan tek ezme de Calve'nin 350gr olan %85 li ezmesi ve o da 15 tl olduğu için bir daha almak istemedim. Ben de Calve'ye rakip oldum, gittim ben de 350 gram yaptım!

Böylece 6 tl ye 500 gram kabuklu fıstık alıp hem %100, hem de ucuz fıstık ezmesi yapmış oluyoruz.
Aynı paraya ev yapımı neredeyse 3 kavanoz çıkar.

Malzemeler

  • 350 gram soyulmuş yer fıstığı (kabuksuz alacaksanız kavrulmamış olacak)
  • 1.5 yemek kaşığı pekmez
  • Tuz
  • Chia (artık her yerde satılıyor, en çok da Migros'ta)
  • 1.5 yemek kaşığı zeytin yağı

Not: Ben 500 gr. kabuklu yer fıstığı aldım. Bu da ortalama 350 gram fıstık ediyor kabuklarını çıkarınca


Yapılışı

Fıstıkların iç ve dış kabukları soyulur ve ısıtılmış teflon tavada, en kısık ateşte 7 8 dakika kavrulur. Bu işlem fıstıklar çok fazla kararmadan bitirilmeli. Kavurmamızın amacı fıstıkların yağlarını biraz salması ve robotta kolay çekilmesi. 


Fıstıklar ılık oluncaya kadar soğuyunca robota alıyoruz ve robotu çok zorlamayacak şekilde aralarda durarak fıstıkları dırrt dırrt.



ilk 3 dakika çektikten sonra

İlk 3 dakika sonunda benimkiler yandaki gibi oldu. Robotun kalitesine göre değişir. Bu aşamadan sonra 2 kaşık pekmez. 1 yemek kaşığı chia'yı, yağı ve tuzu ekliyorum ve çekmeye devam ediyorum.

Şimdi buradan sonrası sadece sabır. Açıkçası ben sık sık ara vererek, 10 dk boyunca daha çektim. Aman ara vermeyi unutmayın, robotunuzun motoru yanmasın. Tabi bu arada sürekli içini açıp yanda kalan fıstıkları karışıma yedirmek için ezmeyi ara ara kaşıkla karıştırıyorum .
Sonraki 10 dakika sonunda şöyleydi:



Çekmeye devam edince daha da sürülebilir, Nutella kıvamına geldi sonunda. Ben umudumu kesmiştim açıkçası ama başardım devam edince. Yani eğer robotunuzun bıçağı çok iyi değilse anahtar kelime -sabır- .

Hala kremsi kıvamına gelmediyse -azcık- daha yağ ekleyebilirsiniz.

Ve ortaya leziz mi leziz bir fıstık ezmesi çıktıı !
Yaptığım mısır ekmeğiyle birlikte yedim. Şahane.

AFİYETTTOOOO













Yorumlar