Şekersiz, Unsuz, Yağsız Enerji Bar




Selam. Baktım herkes blogger, ben de bi' hevesle bir tane patlatayım dedim :)

Bazı sağlık problemlerim sağlıklı yaşama geçmedeki ilk motivasyonum. Beslenme düzenimi de değiştirdim haliyle. İşin içine girdikçe, bloglara, tariflere baktıkça, besin değer tablolarını didik didik ettikçe anlıyorsunuz hanyayı konyayı :)


Bu tarif özellikle spor yapanlar için çok güzel bir tarif. Ve yaptıktan sonra çevremde tarifini soran en az 10 kişi oldu .
 İçindeki;
  1.  Kuru meyveler- tatlı ihtiyacınızı fazlasıyla gideriyor ve enerji veriyor,
  2.  Tarçın kan şekerini düzenlediği için canınız tatlı çektiğinde tatlı krizini gideriyor,
  3.  Bal, ceviz+fındık+fıstık yemişleri enerji veriyor,
  4.  Yulaf,chia ve keten tohumu- lif kaynağı.

E daha nolsun canlar. Benim için 1 haftadan çok gidiyor, yulaftan dolayı baya doyurucu. Tabiiki içinde bal var ama beyaz şeker olmaması büyük bir avantaj. Yapımı kolay (yarım saate finito!), yanınızda taşıyabileceğiniz miniş barlar . Spordan sonra yemelik. Salondakilere havanız olur :)


Hayırlı uğurlu ossun.



Not 1: Yumurtasız deneyenler olmuş, duydum ki şekil tutmamış, dağılmış hep. İçine muz ya da yumurta gibi bir bağlayıcı koymazsanız tutmaz tabi anacım. Ama muz da yumuşaklık verir ve bu tarifteki gibi gibi kıtır olmaz, diyeyim.


Not 2: Tarifte bazı bileşenlerin (yemişler mesela) miktarını size bıraktım, bu nedenle yaparken gönlünüzden çok malzeme koparsa, karışım biraz kuru gelebilir. Son yaptığımda benim öyle oldu mesela. O zaman 4 - 5 damla süt ekleyin. Böylece fırında yanmaz ..

Malzemeler

  • Tepeleme 2 - 2,5 yemek kaşığı bal 
  • Kuru meyveler (incir,üzüm, kayısı) 
  • 1 yumurta (bağlayıcı,) 
  • Dolu dolu olmayan 2 SB yulaf ezmesi 
  • Ceviz, badem, fındık, fıstık
  • 1,5 tatlı kaşığı tarçın 
  • varsa birer yemek kaşığı chia ve keten tohumu 

Yapılışı

Öncelikle kuru meyveleri küçük küçük doğrayın ve 3-4 dakika ayrı bir kasede suda bekletin, böylece fırında pişerken yanmasın. Kuru meyve olarak incir ve üzüm gibi içi daha ballı meyveleri tercih etmenizi öneririm. İçindeki yapışkan özleri, barın şeklini korumasına yardımcı oluyorlar. Bir yandan da yemişleri çok ufalamadan kırıyoruz.
Geniş bir kap içerisinde öncelikle yumurta beyazını çırpıyoruz.
Daha sonra, sırası önemli olmasızın,yumurtanın sarısı da dahil malzemelerin hepsini ekliyoruz.
(Yemişlerin ve kuru meyvelerin miktarını kasten yazmadım, size bırakıyorum. Ben 10 ar adet badem, ceviz ve fındık koyuyorum. Meyve olarak üzüm,kayısı ve incir kullanıyorum.)


Bütün malzemeleri iyice karıştırıyoruz ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yayıyoruz. Burası çok önemli, eğer karışım tepsiyi kaplamayacak kadar çok değilse yaymaya çalışmayın. Karışımın birbirine bağlanması için aralarında boşluk olmamalı. O sebeple tepsiye döktükten sonra sadece kaşıkla üstüne bastırın ve dikdörtgen şekline getirin.

160 oC'de önceden ısıtılmış fırında, 20-25 dk. pişirin. Güzel tarçın kokusu evi saracak zaten :) Piştikten sonra çıkarıp, soğuyunca parçalara bölüp buzdolabında saklayın.

Afiyetto



Yorumlar

Yorum Gönder