Fırında Karnabahar



Selamlaar. Normalde karnabaharın sulu yemeğini falan pek sevmiyorum ben öyle yumuşak yumuşak.  Ama bu fırında, çok güzel bir tarif.  Cips gibi daha kıtır hallerini, sulu yemeklerindense daha çok seviyorum böyle sebzelerin. Cümleye gel..
Olabildiğince farklı sebzeler yemek vitamin çeşitliliği açısından önemli.
Bunu  Uğur yaptı dün, ben de denedim az önce, şahane oldu.
Çocuk yapıyor.

Malzemeler

  • Yarım karnabahar 
  • 1 patates 
  • 5-6 mantar 
  • 1,5 yemek kaşığı zeytinyağı 
  • Kimyon 
  • Karabiber 
  • Pul biber 
  • Tuz 

Yapılışı

1 adet aldığımız karna baharı ortadan kesiyoruz ve sap kısmını kesip atıyoruz. Karnabaharı bir süzgeçte iyice yıkıyoruz sonra parmak boyunda parçalar halinde kesiyoruz hepsini. Minik ağaçcıklar oluyorlar.
Patatesi soyup önce yuvarlak dilimler halinde onları da 2 ye bölüp yarım daire patatesler elde ediyoruz. Ne kalın ne ince kesin. Ne kadar kalın keserseniz o kadar yumuşak, ne kadar ince keserseniz o kadar çıtır olur. Çok ince keserseniz karnabahar pişene kadar yanabilirler.
Mantarları soyup her birinden 3 dilim çıkacak kalınlıkta doğruyoruz.
Fırın tepsisine yağlı kağıt koyup malzemeleri oraya döküyoruz. Baharatları, tuzu ve yağı ekleyip iyice karıştırıyoruz. Önceden ısıtılmış 200 oC fırında 35 dk. pişiriyoruz.

Afiyettoo




Yorumlar